De voorbereiding is begonnen

4 februari 2014 - Lisse, Nederland

Ruim dertig jaar geleden leerden we elkaar kennen gedurende een reis per vrachtwagen door Afrika.

els en peter in Afrika in 1981 rondje kenia met vrienden en familie in 1982

Het continent zat direct diep in het hart en de wens om de reis op ongeveer dezelfde manier (per vrachtwagen) over te doen is altijd gebleven. Destijds hebben we lang niet alles kunnen zien dus nu, na een periode in Nederland, gaan we het doen…..het rondje Afrika.

De voorbereiding is in volle gang en de verwachting is dat we half/eind maart kunnen gaan rijden. Naast het weer ‘rijklaar’ maken van de vrachtwagen, visums, inentingen, voorraad aanschaffen en nog veel meer, is het meest lastige, de vraag….hoe gaan we rijden, wat wordt de route?

Die beslissing hing af van de oplevering van het huis dat we twee maanden geleden hebben gekocht. kleiburg 932 nu van onsNou ja.. huis….een ‘klus flat’ in de veelbesproken Kleiburgflat in de Bijlmer/Amsterdam. De flat wordt eind 2014 casco opgeleverd.

Na veel puzzelen hebben we uiteindelijk gekozen voor  de route via Spanje en Marokko, Mali en verder door West-Afrika richting Zuid-Afrika. Eind 2014 gaan we de vrachtwagen voor een paar maanden stallen om in Nederland de flat bewoonbaar te maken.

We houden jullie op de hoogte

1. Kees:
    5 februari 2014
    Ha Els en Peter,
    Weer een heel goede reis gewenst!
    Kees
  2. Marion:
    5 februari 2014
    en weer veel mooie plekken zien,beleven en prachtige foto"s maken,ik kijk er naar uit!!
    Succes met de voorbereiding en dan de reis!
  3. Diana:
  4. Danielle Ligtelijn:
    Hoi Els en Peter,
    Fantastisch hoor! Goede reis gewenst alvast! Als het me lukt dit jaar weer naar Zuid-Afrika te gaan, kunnen we misschien weer gezellig een sundowner nemen!
    Danielle
  5. Arie Duijndam:
    Hallo Els en Peter,
    Ben erg benieuwd naar jullie nieuwe spannende verhalen.
    Veel plezier en succes.
    Arie D.
  6. Henk en marianne:
    7 februari 2014
    Hallo Els en Peter,
    Avontuurlijke reisplannen!!
    We bewonderen jullie moed om door Mali te gaan.
    Benieuwd naar jullie volgende reisverslag.
    Wij vertrekken begin maart weer naar de VS.
    Henk en Marianne
  7. Ingrid:
    23 februari 2014
    Wat leuk om jullie blog te lezen en zien, prachtig! Een fantastische tijd in Afrika .(vorig jaar rond deze tijd zat Nikki , onze oudste dochter), voor 3 maanden als vrijwilligster in Tanzania) .
    Groetjes, Ing.
  8. Harry:
    11 maart 2014
    Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Goede reis,
    Harry.
  9. Elly v d Geest v d Raad:
    30 maart 2014
    Ik wens jullie een goede reis en veel plezier.