stand van zaken

21 oktober 2009 - Lisse, Nederland

Een tijd bleef het stil; wat gebeurde er tussen juni en oktober 2009? We zijn allebei gestopt met werken per ingang van september jongstleden en dat voelt in het begin heel vreemd. Je krijgt een "vakantiegevoel" en tegelijktijd mis je de structuur van alle dag na jaren van fulltime werken,  alles doen in het weekend, van huishouding tot sociale contacten. We hebben ons gestort op de voorbereiding van de reis,afscheid nemen van familie en vrienden. En alles bij elkaar bleek dit nog heel veel tijd in beslag te nemen. Het reisplan is aangepast, we vertrekken volgende week dinsdag voor ruim drie maanden naar Zuid-Afrika. Daar zullen we als hoogtepunt onze dochter na ruim acht maanden weer zien. Reken maar dat we daarvan zullen genieten. We blijven zes weken in Kaapstad en erna reizen we af naar we het Noorden van Zuid-Afrika, Lesotho en Swaziland. Halverwege februari 2010 zijn we eventjes terug in Nederland om vervolgens op 2 maart vanuit Antwerpen per vrachtschip te vertrekken naar Buenos Aires (Zuid-Amerika). We schatten in dat we er minimaal twee jaar over zullen doen om door Zuid,Midden en Noort Amerika te reizen.

1. Marga de Winde:
    21 oktober 2009
    Hallo Els,
    het is niet meer gelukt om een afspraak te maken he? geeft niet, jullie zullen het ook heel druk hebben gehad. Het is ook een hele overgang. Ik wens jullie heel veel reisplezier, mooie,interessante en zinvolle belevenissen en een beschermengeltje op jullie schouders. Hopelijk tot ziens in de toekomst.
    hartelijke groet Marga
  2. Evelien van der Hoek:
    26 oktober 2009
    Hoi Els en Peter
    Hoe gaat het met jullie?
    Al een beetje gewend aan jullie nieuwe optrekje.
    Waar zitten jullie nu?
    In ieder geval heel veel plezier en ik hoop snel weer wat van jullie te horen.
    Ben heel benieuwd hoe het met jullie is.
    groetjes Evelien
  3. jolijn rota:
    27 oktober 2009
    Hoi Els, ik had nog een mail gestuurd maar jullie zijn al vertrokken vandaag! Ik wens jullie een hele bijzondere, mooie en veilige reis en geniet van alle indrukken, het is echt uniek wat jullie gaan doen (en ben eigenlijk wel een beetje jaloers). Ben benieuwd naar alle verhalen, ik zal jullie wel een beetje volgen!
    Groetjes, Jolijn
  4. Monique en Marc van Mil:
    27 oktober 2009
    Els en Peter,
    Heel veel succes gewenst bij jullie grote avontuur. We blijven jullie volgen via de website.

groeten van Marc en Monique
  5. Kennet:
    28 oktober 2009
    Hey Els en Peter,

Het is een grote stap om een reis als deze te kunnen plannen en echt te doen, maar dat jullie het lukt om zoiets te volbrengen verbaast ons eigenlik niet aangezien jullie in het verleden al vaak op weg zijn geweest naar de meest exotische plekken. Bij deze wensen we jullie beiden dus heel veel succes, geluk maar zeker plezier met jullie wereld reis, namens de famile Jensen!

Groetjes, en hopelijk treffen we elkaar weer in de toekomst!
  6. Mieke Lahmar:
    3 november 2009
    Wel een beetje later dan gepland maar ik wens jullie beide een hele goede en veilige toekomst en waar je ook komt geniet van elkaar en de bijzondere mooie indrukken die jullie gaan zien.
    Nogmaals heel veel plezier en geluk.
    Ik zal jullie volgen via de blog en hoop elkaar nog eens te zien.

Groetjes Mieke Lahmar
  7. linda:
    6 november 2009
    hallo,
    wij,joep, jules(de achterbuurman)en linda,zitten hier aan de vino,met guur weer buiten en we hadden t over jullie!
    hoop dat jullie t leuk hebben,in gedachte reizen we mee!
    dikke knuffel,en geniet!
  8. Hans Bouwmeester:
    17 november 2009
    Hallo Els en Peter,
    Ik ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat. leuk stukje in de krant.
    Misschien spreken we elkaar wel in februari.
    Veel golf groeten,
    Hans Bouwmeester