retourtje Nederland

6 maart 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Het is één van de laatste dagen aan het strand van Dubai als er slecht nieuws komt uit Nederland.

Mijn zus is ernstig ziek en opgenomen in het ziekenhuis. Een dag later horen we dat ze aan de beademing ligt, we schrikken ons rot en dan is een besluit snel genomen. We annuleren de veerboot naar Iran en parkeren de vrachtwagen tussen een paar campers aan het strand. De eigenaren beloven een oogje in het zeil te houden maar hier in de Emiraten maken we ons niet druk over veiligheid. We vliegen naar Nederland. We zijn heel erg blij om de familie weer te zien maar maken ons ernstige zorgen over de situatie. Na een week aan de beademing is de situatie stabiel en knapt mijn zus Marion gelukkig heel langzaam weer op. Drie weken na de opname mag ze naar huis en vliegen wij opgelucht terug naar Dubai.

We komen aan op een donderdagavond en het weekend begint. Het is warm en druk aan het strand en aan de rand van het parkeerterrein staat het vol met grote trailers en kampeerauto’s. De Emiratinezen kamperen in stijl. Hun auto’s worden door het personeel naar het strand gereden en voordat de familie hun intrek neemt wordt door het personeel van alles eerst klaargezet. Door middel van kleine lampjes wordt een stukje strand afgezet en kunnen zitzakken, tafeltjes, jetski, hengels en tv scherm naar buiten. Naast de auto komen de grote generatoren te staan die de koelkasten en airco’s van stroom moeten voorzien. Een tankwagen brengt duizend liter water voor de douche….het grote genieten kan beginnen.

Wij genieten nog een paar dagen van zee, zon, Hollandse kaas en stroopwafels en we luisteren naar verhalen van onze buren. Het gezin uit Frankrijk wacht op een boot naar India, het stel uit Duitsland wil via Saudi- Arabië naar Jordanië maar het visum voor Saudi is momenteel haast onmogelijk dus gaan ze nu maar terug naar Iran, een gezin uit Nieuw Caladonië kan niet naar Oman omdat het stuur van de auto aan de ‘verkeerde’ kant zit , het gezinnetje uit Oostenrijk wacht al drie weken op een registratienummer voor het visum van Iran en de Roemeen en zijn vrouw gaan voor zaken een paar dagen naar Duitsland en zo heeft iedereen een verhaal

En wij…..wij hopen op dinsdag 8 maart op de boot te zitten..... Iran…..here we come.

1. Henk en marianne:
    7 maart 2016
    Gelukkig gaat het weer goed met je zus.
    Veel plezier in Iran, een van onze favorieten!
    Wij vertrekken 20 maart naar Japan om later door Rusland terug te rijden naar huis.
    Happy travels
  2. Ton Groot Koerkamp:
    8 maart 2016
    Wens jullie goede oversteek naar Iran. Fijne tijd gewenst daar (heerlijk land). En -ik schreef het al eens, mochten jullie nog tijd en zin hebben vergeet niet het ommetje Armenië/Georgië te maken. Beslist de moeite waard.
  3. Elly v d Geest v d Raad:
    11 maart 2016
    Fijn voor jullie om toch verder te kunnen gaan. Dat met je zus is toch hevig schrikken,. Dan zit je toch nog ver weg. Maar nu gaat het goed, ik wens jullie een fijne reis verder.