Nigeria

4 juli 2014 - Bamenda, Kameroen

Omdat ik een beetje achterop geraakt ben met het bijhouden van het blog even een kort berichtje tussendoor.

De afgelopen week hebben we veel gereden, van Ghana door Togo en Benin en in vier dagen door Nigeria naar Kameroen.Dat is waar we nu zijn.
Het oorspronkelijke plan om door het midden van Nigeria naar de hoofdstad Abudja te rijden en daar het visum voor Kameroen te halen hebben we los moeten laten.
Vanwege de recente bomaanslagen in Abudja hebben we er uiteindelijk voor gekozen om veel zuidelijker Nigeria door te steken.

Heel veel controles gehad, door militairen, verkeerspolitie en allerlei andere politie eenheden. Veel gezeur om geld en cadeaus. Regelmatig lange spijkerstokken voor de auto gegooid gekregen. Vaak in de loop van een AK47 gekeken en een ontstellend aantal autowrakken dwars over de weg zien staan en glijden.

Maar ook het geluk gehad om 400 km mee te rijden tussen vijf vrachtwagens van het rode kruis, op weg van Ivoorkust naar Cameroon. Samen met de chauffeurs uit de Ivoorkust en gastvrije Nigerianen naar de voetbal gekeken en het visum voor Kameroen binnen het uur gekregen in de stad Calabar. de stad Cabenda (Kameroen) ligt op 1000 mtr hoogte en wat slaapt dat dan weer lekker, Wordt vervolgd…..

1. Henk en marianne:
    5 juli 2014
    Mooi verslag. Hebben jullie nog controles gehad ivm het ebola virus?
    Groeten vanaf Newfoundland, Henk en Marianne
  2. Lean:
    7 juli 2014
    Hoi Peter en Els, goed om te horen dat jullie heelhuids door Nigeria zijn gekomen! Moet niet makkelijk zijn geweest.... Heel veel reisplezier nog!
    Klaas en Lean uit Bobo