Kaapstad Zuid Afrika

18 november 2009 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Iedereen bedankt voor de achtergelaten berichten!

We zijn nu drie weken in Kaapstad, of eigenlijk in Muizenberg, een klein plaatsje in de buurt van Kaapstad aan de kust. Muizenberg is het surfmecca van Kaapstad en omgeving. Elke dag zie je hier veel surfers in de branding liggen wachten op die ene mooie golf.

Het was natuurlijk fantastisch om onze dochter Anne, die hier een jaar stage doet in Hotel The President in Kaapstad, na 8 maanden weer te zien. Het is een echte Capetonian girl geworden en voelt zich hier helemaal thuis.

Vanuit ons appartementje in Muizenberg struinen we de omgeving hier af. Momenteel gedragen we ons vooral als de standaard toerist. Pinguins bij Boulder Beach, walvissen in Hermanus, uitkijken over Kaapstad van Lions Head, wandelen bij Kaap De Goede Hoop,etc.,etc.

Soms zijn de tegenstellingen groot, zo liepen we een dag 's morgens door een armoedige township  en 's middags over een supersjieke golfbaan. Het lopen door een township onder begeleiding van een gids heeft wel indruk op ons gemaakt. Eigenlijk is zo' n township een compleet dorp met alles erop en eraan: winkels, kappers, kroegen, kerk, creche,etc. (zie foto's) De township die wij bezocht hebbben is niet zo groot. Je hebt hier ook gigantische sloppenwijken zoals Kayelitsha en Mitchels plain waar miljoenen mensen wonen...moeten we nog een keer heen. Golfen is hier trouwens super. Echt fantastisch goed onderhouden banen op prachtige locaties. Veel banen hebben hier uitzicht op de Tafelberg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marga de Winde:
    18 november 2009
    ik ben zelf met Han 2 keer in de Kaapregio geweest, in 1997 en 2002. Beide keren erg genoten van de prachtige natuur maar zeker ook de enorme tegenstellingen blijven je bij. Wel fantastisch om daar een aantal weken te zijn. Goede tijd daar en goede reis als jullie weer op weg zijn. groeten

Marga de Winde
  2. Danielle:
    18 november 2009
    Hoi Peter en Els, goh, alweer drie weken in Kaapstad, wat vliegt de tijd! En wat ben ik jaloers....ha..ha..ha... Gek gezicht he die pinguins op het strand..:D Genieten jullie er maar lekker van en wie weet kom ik jullie nog tegen in januari, dat zou echt tof zijn!! Veel plezier en groetjes uit een koud en vochtig Nederland! Danielle
  3. jet schelvis:
    18 november 2009
    Wat moet dat heerlijk zijn voor jullie met dat zonnetje in Zuid Afrika te weten dat het hier stormt, waait, regent, miezert en dus écht herfst is, dus geen blad aan de bomen meer.....
    Geniet ervan Els je heb het verdiend.