week twee Buenos Aires

19 april 2010 - Buenos Aires, Argentinië

We staan er nog steeds, dezelfde plaats tussen de kantoorpanden van Puerto Madero. De oude haven van BA is de afgelopen jaren helemaal opgeknapt en staat nu vol met grote appartementencomplexen en kantoorpanden. Langs het water veel hotels, terassen en restaurants. Je kunt hier heerlijk eten, dit kan vanaf twee euro en voor acht euro heb je een kwalitatief goed drie gangen menu, inclusief wijn en koffie.  Hier proef je hoe een stukje vlees hoort te smaken.  Wanneer je hier "babybeef" bestelt krijg je een biefstukje van 800 gram! We zijn naar een "Milonga" geweest in een van de oudste confiteria's (cafe annex restaurant/bakker) van BA. Een Milonga is een dansgelegenheid, in dit geval boven de confiteria ,waar men de tango oefent. Terug naar de jaren vijftig, zo lijkt het. De heren vragen de dames ten dans, de gemiddelde leeftijd 70 plus. Was mooi om te zien. Omdat we allebei wat problemen hebben met ons gebit zijn we naar de tandarts geweest. Ik (Els) een brug en een kroon (totaal vier kronen) en Peter een kroon. Totale kosten ruim 700 euro. Donderdag kunnen we onze kronen "ophalen", foto volgt. We hebben de afgelopen dagen wat andere wijken bezocht waaronder de wijk Palermo, een meer trendy wijk met veel "design"  winkels en grote parken. Ook hebben we eindelijk een bedrijf gevonden die misschien onze satelliettelefoon kunnen repareren, we wachten het af. Er worden in BA vaak filmopnamen gemaakt, we hebben al vier keer staan kijken naar opnames van een of andere film midden in het centrum van de stad. Grappig om te zien hoe ze dan hele straten afzetten (en dat met dit verkeer en mensenmassa) en met honderden figuranten in de weer zijn. Gister hebben we de "Feria de Matadores" bezocht op ongeveer een uur rijden met de bus van het centrum van BA. Een enorme markt met  folklore in de zin van gaucho,s en muziek. We verbazen ons nog steeds over de mensenmassa's, in het weekend is iedereen buiten aan het sporten,wandelen,joggen en fitness en er is overal markt met muziek en dans. Wij lopen ook heel wat af maar af en toe nemen we de bus of metro. Dit is hier echt bespottelijk goedkoop. Een uur met de bus kost twintig eurocent per persoon en een rit met de metro kost nooit meer dat twintig eurocent per persoon per rit! We hebben wat boodschappen moeten doen want in Argentinie hebben ze nogal wat regels. Je moet het volgende in je auto hebben liggen voor het geval je onderweg wordt aangehouden en geen bekeuring wilt riskeren; twee veiligheidshesjes, twee gevarendriehoeken, een brandblusser, een 90km sticker ( achterop) een NL-sticker en een wit laken! We staan nog prima op deze plek, de politie komt af en toe vragen of alles goed gaat met ons, er staan hier ook 24 uur per dag een paar beveiligers en we maken regelmatig een praatje met aardige Argentijnen die het helemaal geweldig vinden dat we hun land bezoeken. Tot zover maar weer en de foto's komen eraan.

1. Alejandra Zucchi:
    22 april 2010
    Holaaa! from Buenos Aires.
    It has been a pleasure to meet you this morning at Puerto Madero. I hope you enjoy Buenos Aires. Do not hesitate to write me if you need any help.
    Cariños,
    Alejandra