een week in Buenos Aires

12 april 2010 - Buenos Aires, Argentinië

We staan nu een week in Buenos Aires en wat is dit een leuke stad! Vorige week maandag eindelijk van de boot af, samen met de Fransen en Zwitsers eerst door de douane. Dit was binnen een half uur gedaan. Erna auto's geparkeerd in de stad en op zoek naar een verzekeringskantoor. Kantoor van San Cristobal gevonden op de Avenue Cordoba 1500, de verzekering is geldig voor Argentinie, Brasilie, Peru, Uruquay, Paraquay, Chili en Bolivia. Er is geen camping in BA, daarom de eerste vier nachten  de vrachtwagen geparkeerd aan een boulevard aan de rand van een natuurpark. De Fransen zijn doorgereden en de Zwitsers hebben een plekje gezocht 30 km buiten BA. De stad is enorm, grote brede boulevards en winkelstraten, prachtige architectuur, veel parken, musea's. En  bruist van het leven, dag en nacht. s'Nachts om vier uur lopen er nog mensen te wandelen en de Parillo's (soort snackbar waar je heerlijke broodjes vlees kunt eten) zijn de hele nacht open. Na vier nachten hebben we een plekje 100 meter verderop gevonden waar het iets rustiger is. We staan nu naast een andere camper. Deze  camper ( een tien meter lange vrachtwagen met alles erop en eraan) is van een 54 jarige Franse dame die in haar eentje! door Zuid-Amerika reist. Van beroep is ze vrachtwagendealer, heeft nog een eigen bedrijf in Frankrijk, maar laat dit werk over aan haar directeur. Ze heeft haar huis verkocht , vrachtwagen gekocht en reist al een tijdje door Zuid-Amerika samen met haar hond. (zie foto voor vrachtwagen). Wij zijn inmiddels een lokale attractie, de Argentijnen zijn bijzonder vriendelijk, maken graag een praatje en vinden de wagen helemaal geweldig. Er zijn al heel wat foto's van gemaaakt. Het leven vind hier plaats buiten op straat. Wanneer en waar we ook kijken zijn ze, van alle leeftijden aan het gimmen en joggen. Omdat er geen strand is zetten ze gewoon overal op de boulevard hun stoeltje buiten of liggen ze te zonnebaden op een bankje in het park, echt grappig om te zien. Het is duidelijk dat we nog flink aan ons Spaans moeten werken. We kunnen nu een paar woorden spreken maar om de antwoorden in het rap Spaans te kunnen volgen valt nog niet mee. Onze dagen vullen zich met het verkennen van deze enorme stad, lopend of met de motor (heel handig!),  kijken naar alle straatmuzikanten, de straattango, mensen kijken in een van de vele parken en boulevards. Dat kan echt dag en nacht. Het weer is prachtig tot nu toe, zonnig en 25 graden. Het eten is heerlijk en niet duur. Kortom, we zijn nog niet weg uit BA, veel te leuk hier! Wordt vervolgt.... er komen wat nieuwe foto's aan en een filmpje van de straattango.

1. Elly v d Geest:
    12 april 2010
    hallo peter en els
    wat machtig intersant wat jullie allemaal beleven.
    Wij zijn intussen weer terug van een 15 daagse rondreis,
    door egypte. wat ook heel intersant was.
    over drie weken dan gaan we met de caravan, drie maanden
    touren door frankrijk, spanje, portegal.
    daar hebben we veel zin in.
    wij wensen jullie veel reis plezier.
    groetjes elly en jos v.d.geest capelle a.d.ijssel
  2. Paul de Beer:
    13 april 2010
    Beste Peter en Els,

Leuk om te horen dat de eerste indrukken van Zuid Amerika positief zijn. Montevideo moeten jullie t.z.t. inderdaad echt een tweede kans geven, best wel een aardige stad, iets provincialer dan Buenos Aires. Mijn mooiste herinnering aan BA was met name het oude havendistrict om vier uur 's morgens met al die duistere kroegen met tangomuziek. Maar dat was dertig jaar geleden, wellicht heeft de slopershamer ook hier zijn sporen achtergelaten.
    Ben benieuwd welke kant jullie opgaan vanaf hier. In het zuiden begint het straks natuurlijk winter te worden. Is jullie huis op wielen een beetje vorstbestendig?

Ik wens jullie veel reisplezier'

Saludos/ Paul
  3. Bella Schaperkotter:
    15 april 2010
    nou Els en Peter, de tango kunnen jullie (zo te zien) al danssen
    nu nog hablar niet waar?
    jullie hebben een waanziennig mooi "huis" met wasmachine en zo
    ongeloofelijk!!!
    Wat een avontuur!