En weer naar Mozambique

3 augustus 2015 - Lisse, Nederland

Op de dag na onze aankomst in Lisse wordt mijn moeder vanuit het ziekenhuis overgebracht naar het hospice waar ze na drie weken op 84 jarige leeftijd rustig inslaapt.

Een grote verandering in ons leven; onomkeerbaar, vreemd en onwennig.

Maar toch stappen we morgen weer in het vliegtuig terug naar Mozambique en zullen woensdag aankomen in Vilanculos. Over de route gaan we opnieuw nadenken en misschien iets inkorten want op 10 oktober komen onze kinderen naar Afrika.We willen hen graag op tijd in Nairobi van het vliegveld halen.

Gister, nog een prachtige dag met de kinderen en hun opa, rondgevaren door de Amsterdamse grachten, een bbq op het dakterras bij zoon en vriendin en een snel rondje door de Bijlmer en langs de flat.

Vandaag, de laatste boodschappen, nog een patatje, kroketje en een Hollands harinkje

Morgen, na zes weken logeerkamer boven de aanleunwoning, nemen we afscheid van mijn 88 jarige vader. We nemen hem het liefst een poosje op reis mee maar dat vindt hij een iets 'te ver van zijn bedshow'.

Dus zijn we eind van deze week weer samen 'onderweg in Afrika'.