de haven van Antwerpen

3 maart 2010 - Lisse, Nederland

Morgenochtend om 11 uur vertrekken we richting Antwerpen om daar als passagier in te schepen op het containerschip " Republica Brasil" van Grimaldi. Als alles volgens schema verloopt zullen op op 1 april aankomen in Buenos Aires.  Het schip heeft een lengte van ruim 200 meter en neemt  maximaal acht passagiers aan boord. Het schip vaart onder Italiaanse vlag, we zijn benieuwd hoevaak we pizza eten. Ook zijn we wel een beetje nieuwsgierig naar de andere passagiers en hopen dat het een beetje gezellig gaat worden. Dertig dagen varen is best lang. Gelukkig mogen we wel een aantal keer aan land gedurende het laden en lossen in de verschillende havens.  Zodra de mogelijkheid zich voordoet (wat internet betreft) zullen we jullie berichten over ons wel en wee aan boord. Wordt vervolgd...

1. Otto:
    8 maart 2010
    Hallo buurtjes, ik heb het schip even gegoogeld en volgens mij kun je de kotszakken wel weer opbergen. Het is me nogal een gevaarte.
    Daar kun je na het eten nog wel een wandelingetje op maken lijkt mij.
    Nu is het reizen echt begonnen, goede vaart en stressvrije avonturen gewenst, we horen weer van jullie!
  2. Bella Schaperkotter:
    9 maart 2010
    Vaarwel! we zullen blijven lezen.