we gaan er weer vandoor

13 januari 2013 - Lisse, Nederland

Mede door alle feestjes en feestdagen zijn de afgelopen weken weer omgevlogen. We hebben rondgelopen in drukbevolkte winkelstraten en volle supermarkten. En natuurlijk hebben we ook televisie gekeken. We zagen heel veel slecht nieuws; fraude op alle niveaus, bezuinigingen, moord en doodslag, de crisis én heel veel BN’ers en dat laatste is eigenlijk ook gewoon slecht nieuws; ze dansen op het ijs, springen van een schans, dirigeren een orkest of gaan op reis en zijn het niet de BN’ers zelf, dan zijn het wel de mannen of vrouwen van…. René zingt en Natasja huilt in een ander programma tranen met tuiten. Martijn presenteert en Amanda ploetert op de Noordpool en ga zo maar door. Maar we hebben ook een vleugje winter meegemaakt, goed voor lange wandelingen, wild spotten (herten) en mooie sneeuwfoto’s.

Morgen gaan we er weer vandoor en met een tussenstop in China zullen we dinsdag in Jakarta aankomen. Het reisplan (inderdaad niet meer dan een plan) is op dit moment(!) als volgt; een paar dagen Jakarta en dan door naar Sumatra en de Molukken. Misschien hebben we nog tijd voor een stukje Papua. Dan twee maanden naar de Filipijnen om een paar van de vele eilanden te zien. Via Maleisisch Borneo terug naar Indonesië (Kalimantan),  Sulawesi en misschien dan nog naar Nusa Tengara en via Bali weer terug naar Jakarta. Alleen Indonesië bestaat al uit meer dan17.000 eilanden …dus moeten we keuzes maken. We zien de komende zes maanden als een nieuwe uitdaging (de vrachtwagen blijft voorlopig op stal) want de laatste keer dat we met een rugzak en per openbaar vervoer rondtrokken is ruim dertig jaar geleden. We gaan reizen per jeepney, tuk tuk, fietstaxi, motor, boot, bus, trein en vliegtuig. Maar niets staat vast, we laten ons verrassen.

1. Stef Deinum:
    13 januari 2013
    Wat is dat toch gaaf om dat te doen. Van 1963 tot 1971 heb ik ook een stukje van de wereld mogen zien .Ik zat toen bij de Koninklijke Marine heel veel gevaren. Maar wat jullie doen en willen delen met anderen . SUPER. Ik ben echt wel een beetje jaloers. Maar ik wens jullie veel gezondheid en een heel mooi reisjaar toe. Groet Stef Deinum.
  2. Joke Bakker:
    13 januari 2013
    Allemaal wel leuk..maar ik ga jullie gewoon weer missen natuurlijk :-(

Het wordt vast weer een fantastisch avontuur!! Pas goed elkaar en ik sluit me aan bij de wens die Stef heeft opgeschreven.
  3. Jacquelien:
    13 januari 2013
    Goeie tijd en geniet er weer van goeie reis en ik blijf jullie volgen!!!

jacquelien
  4. Kees:
    14 januari 2013
    Dag Peter en Els,
    Wederom goede reis gewenst!
    Hopelijk gaat het ook goed met jullie kinderen. Mijn zoon Marten (ruim 3 jaar al weer) ontwikkelt zich goed. Hij kletst je de oren van de kop. Soms is hij wel 'lastig' (ongehoorzaam), maar dat hoort erbij.
    Hartelijke groeten!